NW MARATON 2016
AKTUALITY
TRASY
O PROJEKTU
.TRASY >>> Maraton - velký okruh.
Trasa: Extreme Nordic Walking maraton
Délka trasy: 50 km
Převýšení: 1768 m
Kontakt: Wellness Hotel Sola Gratia, Lázně 550, 768 61 Bystřice p.H., Tel.: 573 381 971, 602 777 262
www.sola.cz, info@sola.cz

Popis: Trasa NW maratonu je vedena od hotelu Sola Gratia na autobusovou točnu. Odtud po žluté značce po silnici směrem na Hostýn. Na křižovatce Císařská cesta odbočíme vlevo a sejdeme po vlastním značení přes Paseky k obecnímu úřadu do Chvalčova. Trasa pokračuje za mostem do doprava po žluté značce dlouhým stoupáním až na Jehelník. Na křižovatce turistických cest se vydáme vlevo po zelené značce a přes nejvyšší vrchol Hostýnských vrchů, Kelčský Javorník a Černou Bařinu přijdeme na rozcestí se žlutou značkou. Odbočíme doprava a po žluté scházíme do údolí Rajnochovic, kde se napojíme na červenou značku. Po ní trasa vede do centra obce a dále vpravo až ke kostelu, kde přejdeme na vlastní značení a stoupáme kolem bývalého Wald hotelu až na centrální hřeben. Zde pokračujeme doleva po zelené značce na křižovatku s lesní asfaltovou cestou a vydáme se vpravo po žluté značce kolem Ojičné na Chladnou a dále pak do osady U Holáňů. Zde odbočíme doprava do údolí a po vlastním značení sestoupáme do Kateřinic. Trasa pokračuje napříč obcí po vlastním značení až na červenou značku a po ní nad obcí pokračuje vpravo směrem na Končiny. Zde se trasa maratonu napojí na Hostýnskou magistrálu a po zelené značce pokračuje doleva přes Bludný, Marušku na Troják. Troják je geografickým centrem Hostýnsko vsetínské hornatiny a nabízí nádherné výhledy na okolní údolí a kopce. V zimě je vyhledávaným lyžařským střediskem a v letní sezóně jej rádi navštěvují turisté i cykloturisté. Z Trojáku trasa pokračuje po modré značce ve směru na Hostýn. Prochází přes Kotáry, Hrubou jedli na rozcestí U tří kamenů, kde se spojí s trasou 1 maratonu a společně pokračují po zelené značce na Klapinov a Skalné. Zde přechází opět na modrou značku, která nás dovede do sedla pod Bukovinou až na křižovatku turistických cest pod Hostýnem. Zde po modré značce již začínáme sestupovat směrem k Bystřici pod Hostýnem do cíle trasy na hotel Sola Gratia.

Zajímavosti:
Střední Vsetínsko - katalog PDF
PARTNEŘI PROJEKTU
MAS Podhostýnska, o. s.
Organizace zaměřená na podporu rozvoje venkova, prostřednictvím metody LEADER. www.mas-podhostynska.cz
O.s. MAS Stř. Vsetínsko
Organizace zaměřená na podporu rozvoje venkova +420 724 179 455
WSAEKO, s.r.o.
Firma realizující služby související s průzkumnými geologickými pracemi www.wsaeko.cz
Z – PROJEKT
Projekční kancelář +420 602 733 742
PAWNEE
Turistický oddíl mládeže – Bystřice pod Hostýnem www.pawnee.cz
Solisko, o.s.
Organizace podporující kulturní a sportovní dění v obci Držková www.solisko.cz
SOLA RESORT, s.r.o.
Subjekt poskytující ubytovací a wellnes služby www.sola.cz
Nordic walking live, o.s.
Organizace zaměřená na propagaci a osvětu nordic walkingu www.nwlive.cz